با توجه به این که کودکان آینده سازان فردای هر جامعه می باشند، توجه به روحیات حساس و آسیب پذیر این نسل و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ذهنی و ایجاد انگیزه برای یادگیری در آن ها، از مهمترین اهداف طراحی ایده آل محسوب می شود. در مقطع دبستان، شناخت روانشناسی کودک و آگاهی از نیازهای روحی و جسمی او می تواند دردستیابی به طراحی فضاهای آموزشی مناسب بسیار موثر واقع شود. ما در این مقاله به بررسی برنامه فیزیکی دبستان خواهیم پرداخت.

برنامه فیزیکی دبستان

طراحی مدرسه دبستان دارای اصول اولیه ای است که بهره گیری از خلاقیت در این روند از طراحی می تواند در راستای جهت دهی و رشد همه جانبه دانش آموزان نقش موثری داشته باشد. چرا که عملکرد دانش آموزان متاثر از سلامت روانی، فیزیکی و احساسی است و فضای آموزشی تاثیر به سزایی بر روی تک تک این عوامل خواهد گذاشت. لذا طراحی و دکوراسیون داخلی مدرسه مخصوصا دوره ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تدوین برنامه فیزیکی مدرسه یکی از مهم ترین لازمه های طراحی یک مدرسه استاندارد است که معمولا با مطالعه چندین نمونه موردی مدرسه همراه می شود.

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

تعریف دبستان

دوره تحصيلی ۵ ساله ای است که دانش آموزان از سن ۶ سالگی به آن وارد شده ، پس از طی نمودن ۵ پايه تحصيلی ، در صورت موفقيت در امتحانات گواهينامه پايان دوره ابتدائی را دريافت می نمايند.

اهداف دوره ابتدائی

در راستای جهت دهی ورشد همه جانبه دانش آموزان ، اهداف دوره ابتدائی بر مبنای نگرش دانش آموزان با توجه به سن آنها به شرح زير تعيين گرديده است :

- آموزش مسائل اعتقادی - اخلاقی
- آموزش مسائل علمی - آموزشی
- آموزش مسائل فرهنگی - هنری
- آموزش مسائل اجتماعی

ساختار

اين دوره تحصيلی مشتمل بر آموزش هفتگی دروس مختلف می باشد، که متناسب با پايه های تحصيلی ساعات اختصاص يافته برای هر درس متفاوت می باشد و زمان آموزش کامل در هر پايه بر مبنای ۲۰۰ روز کاری در هر سال ، برنامه ريزی گرديده است.

طراحی و معماری مدارس امروز به سه اصل :

۱ ) مسئولیت پذیری
۲ ) کار پربار
۳ ) یادگیری مادام العمر

bull; فضای مدرسه علاوه بر محیط علمی و عملی باید جهت پرورش خلاقیت،تعقل وتفکر ،خط شناسی واخلاق و منش دینی،صداقت ومسئولیت پذیری تاثیر گذار باشد.

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

توجه به معماری مدرسه از نظر نوع سازماندهی:

۱ ) فضا های پر و خالی
۲ ) رعایت عرصه ها وسلسه مراتب حکمت
۳ ) حفظ حریم ها
۴ ) ارتباط درون با بیرون

bull; به علت تغییر ناگهانی شرایط کودک در ورود به دبستان باید را حل های ساده ای از جمله آموزش معلمان برای ارتباط با کودک به آماده سازی فضاهای تحصیلی و.مشکلات را حل نمود. برای اینکه بتوان فضاهایی برای خلاقیت و احساس شادی دانش آموزان طراحی نمود باید به مسائلی از قبیل گرایش کودکان به فضاهای مبهم و سوال برانگیزتوجه نمود.

اهداف اساسی جهت طراحی و مناسب سازی فضاها برای کودکان:

۱ ) طراحی جزئیات فضاها با توجه به الگو های رفتار کودک
۲ ) ایجاد محیطی دلپذیر و با نشاط برای کودکان
۳ ) وضوح و خوانایی فضا
۴ ) ایجاد غضای بازی
۵ ) ایجاد تنوع فضایی
۶ ) ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت
۷ ) تعیین و تعریف محصوریت وقلمرو های فضای
۸ ) رعایت عموامل زیبایی شناسی
۹ ) رعایت مقیاس ومبلمان
۱۰ ) همسازی طرح با اقلیم منطقه

منبع: rentcheap

آموزش کار با وردپرس

طراحی فضای آموزشی 2

طراحی فضای آموزشی

طراحی ,آموزش ,مدرسه ,دبستان ,دوره ,آموزان ,دانش آموزان ,توجه به ,برنامه فیزیکی ,آموزش مسائل ,با توجه ,برنامه فیزیکی دبستان

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

mehreganznj hakimbar obd2lily kafsabibehnam goodumbrella gingloveper marjumpwindsubf caviarbiar paveh-tefal-slowcooker